آخرین عناوین

يکشنبه 19 ارديبهشت 1395-9:24 کد خبر:22941

تراز منفی استان های شمالی در ایجاد اشتغال:

"دُم خروس" بیکاری از کُت استاندار بیرون زده/مازندران همچنان در گرداب بیکاری دست و پا می زند

تعداد بیکاران استان مازندران باز هم رکورد شکست، اما متاسفانه مسئولان استانی به جای تلاش در راستای حل این مشکلات مدام در حال آمار سازی و بازی با اعداد و ارقام هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، برای ارباب جراید و کسانی که اخبار شمال کشور به ویژه استان مازندران را دنبال می کنند تقریبا شنیدن خبرهای ناخوشایند در حوزه صنعت، سیاست و اقتصاد تبدیل به امری عادی و روزمره شده است که دیگر نه حساسیتی را بر می انگیزد و نه حس و حالی برای پرداختن به چرایی و چگونگی این معضلات وجود دارد چرا که نه گوش شنوایی در کشور می بینیم نه اراده ای در استان برای رفع این گرفتاری ها.

طبق عادت مالوف در تازه ترین گزارش های منتشر شده در رسانه های سراسری تعداد بیکاران استان مازندران باز هم رکورد شکست  و در میان تمامی استان ها در اواخر جدول جا خوش کرده است.

البته مسئولان استان مازندران باید کلاهشان را بیاندازند هوا چون دیگر همسایه شمالی آنها یعنی استان گلستان همچون یک قهرمان در انتهای جدول بیکاری نشسته است تا مازندرانی ها زیاد دلگیر نشوند.

البته وضع گیلانی ها هم چندان مناسب نیست و این استان هم جزو استان های بیکار کشور با تراز منفی قرار دارد.

این آمار و جایگاه استان ها در آن، بسیار می تواند برای مردم شمال کشور دردناک باشد چرا که با اینهمه امکانات و نعمات طبیعی و غیر طبیعی چطور کل نوار شمالی کشور تراز منفی در اشتغال دارند و حقیقتا چه کسی باید پیگیر بی عدالتی ها و کاستی های شمال کشور باشد؟

متاسفانه مسئولان استانی هم به جای پذیرفتن واقعیت و تلاش در راستای حل این مشکلات مدام در حال آمار سازی و بازی با اعداد و ارقام هستند.

هفته ای نیست که استاندار و معاونانش خبر از سرمایه گذاری های چند ده میلیاردی در استان و بالا رفتن نرخ رشد اقتصادی ندهند. منتها این اخبار تنها روی کاغذ کاربرد دارد و در میدان عمل این غول بیکاری، اعتیاد و طلاق است که تنوره می کشد.

در استانی که یکی از بالاترین ظرفیت های طبیعی و انسانی را در کل کشور دارد جای بسی تاسف است که مدام اخبار منفی که بر خلاف آمار سازی های استانداری کاملا ملموس  و قابل درک هستند منتشر شود.

کاش مسئولان استان به جای دعواهای بی حاصل اشخاص و جریانات سیاسی بر سر "صندلی"، کمی غیرت به خرج می دادند و از این امانتی که در دست دارند در جهت حل معضلات استان کمر همت می بستند.

 اما افسوس ...

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :